Система внутрішнього контролю навчально-виховного процесу та реалізації нормативних документів
1. Контролювати виконання державних програм при відвідуванні уроків, перевірці класних журналів, зошитів і щоденників учнів.
2. Контролювати ведення документації.
а) перевірка класних журналів (один раз на місяць) з метою:
вересень - правильність оформлення журналів;
жовтень - відвідування уроків, система опитування;
листопад - об'єктивність оцінок, робота зі слабовстигаючими учнями;
грудень - виконання державних програм, система проведення письмових робіт;
січень - правила дорожнього руху, охорона здоров'я, відвідування, робота з учнями, які мають слабкі навчальні досягнення;
лютий - система опитування, ТЗН, кіноуроки, предметні уроки;
березень - виконання державних програм, відвідування;
квітень - система повторення, робота зі слабкими учнями;
травень - правильність оформлення, виконання державних програм;
б) перевірка робочих зошитів з метою:
Жовтень - дотримання єдиних орфографічних вимог;
Грудень - система роботи над помилками, перевірка обсягу класних і домашніх робіт;
Лютий - дотримання норм оцінок, види письмових робіт;
Квітень - система роботи над помилками, індивідуальна робота;
в) перевірка зошитів для контрольних робіт (один раз на семестр) з метою:
вересень - наявність, правильність оформлення;
грудень - робота над помилками, дотримання норм оцінок, види контрольних робіт;
березень - дотримання норм оцінок та єдиного орфографічного режиму;
г) перевірка тематичних і календарних планів;
д) перевірка особистих справ з метою правильності оформлення;
ж) перевірка щоденників учнів з метою:
жовтень - правильність ведення, єдиний орфографічний режим;
січень - робота вчителів і батьків зі щоденниками;
березень - робота вчителів і батьків зі щоденниками, норма домашніх завдань;
травень - перевірка правильності ведення щоденників.
3. Контролювати рівень викладання.
а) відвідувати уроки з метою:
вивчення роботи вчителів зі слабовстигаючими учнями;
активізація методів навчання на уроці;
організація самостійної роботи на уроці;
виховна спрямованість уроку;
диференціація й індивідуальна робота на уроці;
використання матеріалів кабінету на уроці;
сполучення індивідуального опитування з фронтальною роботою класу;
розвиток навичок усних обчислень;
розвиток логічного мислення;
творча активність учнів на уроці і т. д.
4. Контролювати рівень навчальних досягнень учнів:
1-3-й класи - математика - усні й письмові обчислювальні навички (15 хвилин);
1-3-й класи - математика - уміння вирішувати задачі;
1-і класи - рідна мова - підсумковий диктант;
2-і класи - рідна мова - диктант;
2-і класи - рідна мова - «склад слова». Тематична перевірка;
3-і класи - рідна мова - «склад слова». Тематична перевірка;
1-і класи - читання - перевірка техніки читання;
3-і класи - читання - перевірка техніки читання;
2-3-і класи - природознавство
Аналіз навчальної роботи педагогічного колективу Білівського НВК
за 2013-2014 навчальний рік та завдання на 2014-2015 н.р.
Школа третього тисячоліття… Якою їй бути? Це питання хвилює всіх освітян, які живуть школою, її проблемами і здобутками. Збуваються пророчі слова Софії Русової про те, що «нова школа кладе за головну мету – збудити, дати виявитися самостійним творчим силам дитини….Задля того, щоб зуміти викликати в учня духовну діяльність, треба розуміти душевний склад дитини».
Сучасна школа не просто покликана дати школяреві суму знань, умінь і навичок, а повинна зробити його компетентним, тобто здатним самостійно здобувати і використовувати знання в різних життєвих ситуаціях, готовим брати на себе відповідальність, бути активним у суспільному житті, таким, що розуміє несхожість людей і поважає чужу історію і культуру.
Сучасна школа має допомогти учням відчувати себе впевненими на ринку праці, уміти успішно адаптуватися до соціальних змін і криз у суспільстві, бути психологічно стійкими, розвивати здатність до самоорганізації та саморозвитку. Це вимагає пошуку нових форм організації навчально-виховного процесу в школі.
Уся діяльність педагогічного колективу у 2013-2014 навчальному році спрямовувалась на забезпечення прав учнів на загальну середню освіту, поліпшення якості освіти, організацію їх навчально-пізнавальної діяльності, розвиток виховної системи у школі, методичній роботі з педкадрами, співпраці з сім’єю, позашкільними і громадськими організаціями з метою розвитку особистості учнів.
В основу діяльності школи покладено діючі законодавчі та освітні нормативні документи України: Закони України «Про освіту», "Про загальну середню освіту", постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 №1717 "Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання" (із змінами), від 14.01.2004 № 24 "Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти"; від 14.06.2000 № 964 "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад", наказу Міністерства освіти і науки України від 05.05.2008 № 371 "Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти".
Вчителі школи працювали за робочим навчальним планом, складеним відповідно до листа МОН України № 1/9-143 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів на 2013-2014 н.р." та міністерськими навчальними програмами. Теоретична й практична частина навчальних програм з предметів інваріантної та варіативної частини виконані. Програмами школа була забезпечена повністю, підручниками — на _73_%.Майже кожен учитель здійснив підписку на фаховий журнал або газету. Календарно-тематичне планування вчителі школи складали самостійно або користувалися планами, розробленими групою творчих вчителів. Уся ділова документація велась із дотриманням Закону України «Про мови». А шкільна документація - згідно з нормативно-правовою базою за номенклатурою справ. Протягом року 4 рази здійснювалась перевірка класних журналів. Недоліки у веденні класних журналів відображені в наказах по школі.
У 2013/2014 навчальному році навчально-виховний процес було спрямовано на інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток кожної дитини як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти, використовувати знання в нестандартних ситуаціях.
Станом на 05.09 2013 року в школі навчалося 82 учні: 1-4 класи – 24 учні: 5-9 класи: 41 учень; 10-11 класи: 17 учнів.
За рік у 4 клас прибула одна дитина з Припутнівської ЗОШ І-ІІ ст.,вибув один учень 7 класу.
За ІІ семестр атестовано 77 учнів (крім 5 учнів 1 класу, які не оцінюються). Високий рівень навчальних досягнень мають 3 учні (4%), достатній – 27 учнів (35%), середній – 43 учні (55%), початковий – 4 учні (6%). Порівняно з минулим роком, високий рівень зменшився на 1%, достатній – зменшився на 13%, середній – збільшився, початковий – зменшився на 1%. Якість знань становить 56%, що на 21% менше минулого року.
В початковій школі (2-4 класи) навчається 25 учнів. Якість їх знань становить 63%, що на 27% менше проти минулого року. З результатами високого рівня ІІ семестр закінчив лише 1 учень (5%) – проти 6% минулого року, достатнього – 11 учнів (55%) – проти 71% минулого року, середній – 8 учнів (45%) – проти 16% минулого року. Початкового рівня немає, лише є чотири учні (Бойко О. – 2 клас, Єфремов В. – 3 клас, Гальошко В. та Іщук В. – 4 клас, які з англійської мови мають результат початкового рівня. Середній бал по початковій школі становить 8,1 ( проти 8,8 за минулий рік).
В базовій школі навчається 40 учнів. Якісний показник – 32%, що значно нижче проти минулого року. З результатами високого рівня закінчили ІІ семестр лише дві учениці (5%) – на тому ж рівні проти минулого року, достатнього – 11 учнів (28%) – результат знизився, середнього – 24 учні (62%) – результат збільшився, початкового – 2 учні (5%) – результат зменшився проти минулого року. Середній бал по базовій школі становить 7,1, що на 0,5 бала менше проти минулого року.
Учнів старшої школи 17, їх якісний показник становить 30%, що значно нижче проти минулого року. На достатньому рівні навчається четверо учнів (24%) – результат зменшився проти минулого року, на середньому рівні – 11 учнів (65%) – збільшився, початковий рівень мають 2 учні (11%) – збільшився. Середній бал – 6,6 проти 8,2 за минулий рік.
За рейтинговими результатами визначилися кращі учні школи: Смусь Анастасія (7 клас) – 11балів (І місце), Лісковий Олексій ( 2 клас) – 10,6 балів (ІІ місце), Власенко Катерина (5 клас) – 10,5 балів (ІІІ місце). ІV місце ( по 10 балів) розділили між собою Пилипчук Роман (2 клас), Кравчук Богдан (3 клас), Пахар Анжеліка та Яцкова Наталія (4 клас). Порівняно з минулим роком, кількість учнів, в яких середній бал по навчальних досягненнях дорівнює 10 і більше, зменшилася.
Дидактичний аналіз навчальних досягнень за ІІ семестр виглядає так:
Клас |
К-сть учнів |
Рівень навчальних досягнень |
Якість знань |
Сер. бал |
Учні, які мають початковий рівень по деяких предметах |
|||
В-% |
Д-% |
С-% |
П-% |
|||||
2 |
6 |
1(16,6) |
3(50) |
2 (33) |
|
66% |
8,1 |
Бойко О. (1предм) |
3 |
5 |
|
4 (80) |
1 (20) |
|
80% |
8,4 |
Єфремов В. (1пр) |
4 |
9 |
|
4 (44,5) |
5 (55,5) |
|
44% |
8 |
Гальошко В (1 пр) Іщук В(1 предм) |
5 |
11 |
1(9) |
3(27) |
6 (55) |
1 (9) |
36% |
7,2 |
Лукянчук (3 предм) |
6 |
9 |
|
3(33) |
6 (67) |
|
33% |
7,4 |
Токан М.(2 предм) |
7 |
7 |
1(14,2) |
2(28,5) |
4 (57,3) |
|
43% |
8 |
|
8 |
3 |
|
1(33) |
2 (67) |
|
33% |
7 |
|
9 |
10 |
|
2(22) |
6(60) |
1(10) |
30% |
6,2 |
Шевчук О.(6 предм) |
10 |
9 |
|
2(22) |
6(67) |
1(11) |
22% |
|
Міщук А.(7 предм) |
11 |
8 |
|
2(25) |
5 (62,5) |
1 (12,5) |
25% |
6,1 |
Шевчук (13 предм) |
Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, можна дійти висновку, що по школі на високому рівні можуть ще навчатися 6 учнів (Чорна Д., Пахар А., Яцкова Н. – 4 клас, Андрійчук А., Бондар Н. – 7 клас, Нитка О. – 9 клас, в яких результати достатнього рівня по 2-3 предметах, на достатньому рівні – 5 учнів. Може значно зменшитися і кількість учнів, що мають початковий рівень з 1-2 предметів, з них 4 учні (2-4 класи), які мають бал початкового рівня лише з одного предмету – англійської мови. У порівнянні з навчальними досягненнями І семестру 2013-2014 н.р., якість знань знизилася в 32 учнів, підвищилася – у 23 учнів, залишилася на тому ж рівні у 16 учнів.
Аналіз якості рівня навченості показує, що причинами виникнення проблем щодо динаміки успішності є низька мотиваційна основа, завищений рівень самооцінки деяких вчителів і учнів на фоні заниженого рівня рефлексії, відсутня цілеспрямована система роботи зі слабовстигаючими учнями і учнями, які пропускають заняття через хворобу, недостатній зв’язок учителів із батьками, несвоєчасне повідомлення батьків про рівень успішності дітей через щоденники. Фактором негативного впливу на рівень навчальних досягнень учнів залишається недостатнє володіння і практичне втілення таких важливих педагогічних компетентностей як комунікативна, компетентність самоосвіти і саморозвитку, продуктивної та творчої діяльності.
Варіативна частина навчального плану в 2013-2014 н.р. була спрямована на вивчення таких предметів: трудове навчання(10, 11 класи), креслення (9-11 класи), раціональні функції (10 клас), етика (5 клас) – курси за вибором, цікава математика (6 клас) – факультатив. Вони проводилися згідно з розкладом, планами, погодженими із ЗДНР, та програмами, рекомендованими МОН України.
Відповідно до перспективного плану курсової перепідготовки 7 вчителів пройшли курси при ХОІППО .
Протягом 2013-2014 навчального року було відвідано: заступником з навчальної роботи Качур Т.В. – 77 уроків, директором Березним Ю.М. – 20 уроків, заступником з науково-методичної та виховної роботи Пилипчук В.В. –26 уроків та 5 виховних заходів.
Турбує питання про зменшення кількості учнів, які вчилися в молодших класах на високому та достатньому рівнях, а в старших класах цей показник значно знижується. Це можна пояснити трьома причинами.
По-перше, в молодших класах контроль з боку батьків спостерігається більш посилений. Батьки частіше відвідують школу, систематично звертають увагу на зауваження класоводів. Їм більш доступна навчальна програма для 1-4 класів, ніж програма для старших класів. Далі, коли діти навчаються у середній та старшій ланках, контроль з боку батьків послаблений або згодом зовсім втрачається.
По-друге, вчителі початкових класів багато уваги приділяють додатковим заняттям зі слабовстигаючими учнями або роботі зі здібними дітьми, чого не спостерігається у старшій школі. А в старших класах вчителі-предметники недостатньо приділяють уваги вивченню окремого предмета. Також значно послаблений контроль з боку класних керівників.
По-третє, учні школи дуже багато пропускають занять без поважних причин, що негативно впливає на рівень навчальних досягнень учнів, якісний показник знань.
Так,протягом навчального року з різних причин було пропущено 456 уроків, заміщено – 221, іншими предметами – 235.
Державна підсумкова атестація проходила в травні – червні, за результатами якої випускники отримали документи про освіту Свідоцтв звичайного зразка ---- 10
Атестатів звичайного зразка --- 8
Звільнених від ДПА не було.
У порівнянні підсумків ДПА з результатами річного оцінювання встановлено, що учні підвищили свої результати: в початковій школі –72%, у 9 класі – 35%, в 11 класі – 28%; знизили – у 4 класі – 7%, 9 класі – 40%, 11 класі – 28%; залишилися на тому ж рівні: 4 клас – 21%, 9 клас – 25%, 11 клас – 38%. Найвища якість знань у 4 класі – з укр..мови (88%), с.б. – 8,6; у 9 класі – з біології та укр..мови (50%): у 11 класі з математики (66%), с.б. – 7.
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Разом з тим залишаються високими показники травматизму дітей в побуті. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями, батьками. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються та проводяться профілактичні заходи.
Для забезпечення своєчасного й у повному обсязі обліку дітей шкільного віку та з метою виконання ст. 53 Конституції України, ст.ст. 14, 35 Закону України «Про освіту», ст.ст. 6, 18 Закону України «Про загальну середню освіту», ст. 19 Закону України «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2000 № 646 «Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку» й інших нормативно-правових документів із цього питання було проведено облік дітей шкільного віку та зібрано інформацію про кількість дітей шкільного віку та довідки про їх місце навчання, складено відповідні статистичні звіти, які надавались до районного управління освіти.
Зведені дані про кількість дітей та підлітків, яким станом на 01.09.2013 року виповнилося 6-18 років по мікрорайону Білівського НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок:
№ п/п |
Назва с/р, населених пунктів |
Роки народження |
Всього дітей віком від 6 до 18 р. по мікрорайону школи |
Не підлягають навчанню за висновками ПМПК |
||||||||||||
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2002 |
2001 |
2000 |
1999 |
1998 |
1997 |
1996 |
1995 |
||||
|
Білівська, Тишевичівська с/р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Білеве |
3 |
5 |
2 |
5 |
7 |
8 |
2 |
|
5 |
4 |
9 |
2 |
4 |
56 |
|
2. |
Кіндратка |
|
1 |
1 |
|
1 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
9 |
|
3. |
Тишевичі |
|
|
|
|
1 |
2 |
4 |
1 |
1 |
1 |
4 |
3 |
1 |
18 |
|
4. |
Нечаївка |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
1 |
2 |
2 |
1 var container = document.getElementById('nativeroll_video_cont'); if (container) { var parent = container.parentElement; if (parent) { const wrapper = document.createElement('div'); wrapper.classList.add('js-teasers-wrapper'); parent.insertBefore(wrapper, container.nextSibling); } } |